Monday, November 9, 2015

Caravana


De fiecare dată când se fură ceva din stațiunea de unde lucrez, mai în glumă, mai în serios, patroana îmi spune că iar au venit verișorii mei în vizită (țiganii români).

 Astăzi ne-au adus un coleg nou. Aşa cum se cuvine, am schimbat câteva fraze...

-De unde vii?
-Din România, zic.
-Aaa, nu mi-aş fi dat seama. Și stai într-o rulotă, nu?(mă întreabă zâmbind)
-Poftim? (vizibil enervată)
-Stai într-o rulotă?
-Deci, tu ești serios când îmi pui întrebarea asta? Eu tocmai ce am depus dosarul ca să îmi cumpăr un apartament pentru că m-am săturat să plătesc chirie și tu mă întrebi...
-Păi tocmai, la rulotă nu plătești chirie. Eu cunosc români care stau în rulote. Spune el, nedumerit.
-Nu, tu nu cunoști români, ci țigani din România. Românii adevărați muncesc. Plătesc taxe, impozite...
-Îmi cer scuze, nu am știut că este o diferență.
-Diferențele sunt multe. Românii adevărați sunt oameni buni, muncitori, serioși, nu ca acei pe care îi cunoști tu de stau prin rulote, care fură, cerșesc, ...
-Laura, eu stau într-o rulotă. Fac parte din categoria aia de oameni pe care e evident că tu îi detești. Țiganii.
-? (şoc)
-Da, provin dintr-o familie de țigani nemți. Eu muncesc dar am și verișori care fură. Ce e rău în a sta într-o rulotă?

M-am simțit atât de prost că nu am mai fost capabilă să leg două cuvinte...

 M-a rugat să nu spun nimănui tocmai pentru că a avut foarte multe probleme cu angajatorii, în trecut. Îl maltratau, îi vorbeau urât,...

Mi-am cerut scuze, am rugat o colegă să mă înlocuiască câteva minute, am ieșit afară şi-am plâns. Am plâns, probabil cu cele mai amare lacrimi de până acum. M-am simțit ofensată și vrând să mă apăr, am dat cu pietre într-un om nevinovat.
Cine sunt eu să judec cine face bine și cine nu...
Cine e bun sau rău...
Am primit o lecție de viață de la un țigan de 20 de ani...
Începând de astăzi, o să mă gândesc de mai multe ori înainte să judec...

No comments:

Post a Comment