Monday, January 19, 2015

Comunicarea



 
          Pentru a evita niște neînțelegeri care pot duce la deteriorarea unei relații, a unei prietenii, este important sӑ comunici cu oamenii din anturajul tӑu! In mod deosebit cu cei pe care îi consideri prieteni. Orice! Intreabӑ de zece ori dacӑ nu ai înțeles ceva, chiar dacӑ riști sӑ fii penibil pentru câteva secunde! Intre prieteni nu este loc de interpretӑri; totul trebuie sӑ fie clar și sincer.
        N-ar fi pӑcat ca din aceste vorbe încurajatoare: „Hai, hai cӑ poți! E foarte simplu!”, tu sӑ înțelegi cӑ te-am fӑcut prost, incapabil de a face ceva foarte simplu?









Un alt exemplu, destul de jenant și care știu cӑ va face sӑ zâmbeascӑ pe unii din cititorii mei este acesta:
      Cei de la Lizette, din Roman, și-au bӑtut joc de noi în ultimul hal cu video-ul nostru de nuntӑ. Au reușit sӑ transforme o zi minunatӑ în ceva groaznic! De ce? Pentru cӑ, zic ei, i-am tratat ca pe niște câini. La restaurant i-am pus lângӑ wc-uri și aerul condiționat i-a bӑtut în cap toatӑ noaptea. Motiv pentru care domnul Benone a și plecat de la nuntӑ în jurul orei 21 deși în contract era specificat cӑ va fi dumnealui cel care se va ocupa de filmat toatӑ noaptea. Ceea ce ei nu știu este cӑ nu noi, ci cei de la restaurant s-au ocupat de aranjatul meselor.  
      Dacӑ ne-ar fi spus atunci, nu am fi încercat oare sӑ le gӑsim un loc mai bun în salӑ? Așa ar fi fost și ei mulțumiți și nu s-ar fi rӑzbunat din acest motiv prostesc pe noi, în ciuda faptului cӑ au fost tratați foarte frumos iar onorariile au fost de 500 de euro!
      Norocul nostru este cӑ au acceptat sӑ ne dea, totuși, dvd-urile cu tot ce s-a filmat la nuntӑ (contracost, bineînțeles, doar nu vӑ imaginați cӑ s-au simțit rușinai de prostia pe care au facut-o) și astfel am putut face noi un film exact așa cum ne-am dorit!
Totul, datoritӑ lipsei de comunicare...
Pentru binele vostru, nu apelați niciodata la Lizette! In ciuda renumelui, nu sunt profesioniști și nu își fac munca cu drag! Am cunoștințe care au optat pentru niște începӑtori pentru nunta lor. Au plӑtit mult mai puțin iar filmӑrile...de vis!
Pentru binele prietenilor voștri, distribuiți aceastӑ postare, spre a fi cititӑ de cât mai mulți romașcani.
 

No comments:

Post a Comment